Menu
> Postup pri podávaní sťažností

Postup pri podávaní sťažností

Postup pri podávaní sťažností

Reklamačný poriadok internetového obchodu acrasport.sk odráža právne predpisy Českej republiky, najmä zákon č. 82/2012 Z. z., občiansky zákonník a zákon č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa. Reklamáciu je možné podať len v prípade, ak je tovar v záruke. Zákonná záručná doba na všetok spotrebný tovar je 24 mesiacov. Záručná doba sa predlžuje o čas, počas ktorého bol tovar v záručnej oprave. V prípade výmeny tovaru alebo výmeny časti výrobku začína plynúť nová záručná doba na výrobok alebo novú časť výrobku od prevzatia nového výrobku alebo výrobku s novou časťou.

V týchto prípadoch nie je možné uplatniť záruku:

  • tovar bol reklamovaný po záručnej dobe
  • tovar bol nesprávne nainštalovaný, upravený alebo opravený
  • tovar bol použitý v rozpore s priloženým návodom na použitie
  • tovar bol poškodený živlami - vodou, bleskom, požiarom alebo úrazom elektrickým prúdom
  • neoprávnené zmeny údajov na záručnom liste.

V rozpore s kúpnou zmluvou
V prípade, že vec pri prevzatí kupujúcim nie je v súlade s kúpnou zmluvou (ďalej len "nesúlad s kúpnou zmluvou"), má kupujúci právo, aby predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu uviedol vec do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a to buď výmenou veci, alebo jej opravou podľa požiadavky kupujúceho; ak takýto postup nie je možný, môže kupujúci požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo odstúpiť od zmluvy. To neplatí, ak kupujúci o nesúlade s kúpnou zmluvou vedel pred prevzatím veci alebo ak nesúlad s kúpnou zmluvou spôsobil. Rozpor s kúpnou zmluvou, ktorý sa prejaví do šiestich mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, sa považuje za rozpor existujúci v čase prevzatia tovaru, pokiaľ tomu neodporuje povaha tovaru alebo sa nepreukáže opak.

Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie najmä to, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti požadované v zmluve, opísané predávajúcim, výrobcom alebo jeho zástupcom alebo očakávané na základe ich reklamy, prípadne akosť a úžitkové vlastnosti obvyklé pre vec, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, má primerané množstvo, mieru alebo hmotnosť a zodpovedá účelu, na ktorý sa podľa predávajúceho vec používa alebo na ktorý sa obvykle používa.

Práva kupujúceho v prípade výskytu chyby v záručnej dobe:

  • ak je vada odstrániteľná, právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, právo na výmenu vadného tovaru alebo vadnej súčasti, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané. Ak takýto postup nie je možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy,
  • ak je vada neodstrániteľná a bráni riadnemu užívaniu tovaru, právo na výmenu vadného tovaru alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy; rovnaké práva má spotrebiteľ, ak je vada odstrániteľná, ale ak kupujúci nemôže tovar riadne užívať pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre veľký počet vád. Chyba sa považuje za opätovne vzniknutú, ak sa tá istá chyba brániaca riadnemu používaniu, ktorá už bola odstránená najmenej dvakrát počas záručnej doby, vyskytne znova. Väčším počtom vád sa rozumie, ak má vec súčasne aspoň tri vady, ktoré bránia jej riadnemu užívaniu
  • ak ide o iné neodstrániteľné vady a spotrebiteľ nepožaduje výmenu veci, má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy.

Spôsob podania sťažnosti
Sťažnosť sa musí podať u predávajúceho. Odporúča sa priložiť čitateľný originál alebo kópiu nákupného dokladu - faktúry alebo iného dokladu o kúpe, ako aj popis závady. Predávajúci vydá kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy bola reklamácia uplatnená, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie sa vyžaduje; ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Lehoty na vybavenie sťažnosti
Reklamácie sa vybavujú bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa ich podania, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.


Naša adresa na podanie žiadosti je:

Acra 
Brodská 161
513 01 Semily


Formulár na odstúpenie od zmluvy: https://www.acra.cz/formular-pro-odstoupeni-od-smlouvy